Pàgines

dilluns, 26 d’abril del 2010

Curs Eines TIC per a l'acció tutorial. Segona edició Gandia

Comence un altre curs de formació a distància sobre Eines TIC i acció tutorial, organitzat pel CEFIRE de Gandia.

A poc a poc, el professorat va formant-se en el nous formats de publicació de continguts i en la utilització d'eines TIC com a suport a l'acció tutorial.

Sens dubte, la realitat escolar va endarrerida respecte a l'ús que empreses i altres entitats fan de les noves tecnologies de la informació i de la comunicació. Disposem ja de la infraestructura necessària? Estem suficientment formats per a usar-la?

Què opineu de tot açò?

16 comentaris:

  1. No, no creo que estemos preparados aún para asumir tal tecnología en nuestro sistema educativo. Uno de los motivos que me lleva a pensar esto es el presupuesto disponible para los centros educativos. Y otro motivo es la falta de preparación de cierta parte del profesorado, que no se encuentra actualizado en lo que se refiere a las nuevas tecnologías. Esto último se puede subsanar más fácilmente con cursos como el que nos ocupa, que sirve tanto para preparar a los futuros profesores como a los que ejercen en la actualidad.

    ResponElimina
  2. Jo pense que encara hi ha molt per fer en aquest tema.Per la meua experiència hi ha unes generacions que no s'animen i supose que és per "comoditat".Sent dir-ho així però són dels que pensen que,per exemple,una fotocòpia no et deixa mai tirat,mentre que un recurs digital,en el moment més oportú et pot fallar.A mi,personalment m'agraden moltíssim les noves tecnologies però també pense que un ús abusiu pot deixar de banda altres estratègies.

    ResponElimina
  3. Hola,
    Considere essencial que tothom conega i sàpia trauren profit de les noves tecnologies.
    Pense que aquestes no poden suplir la riquesa de la comunicació cara a cara, amb tot el que el llenguatge no verbal comporta; però son una ferramenta útil per arribar a una societat cada vegada més ocupada, on el temps es "or". Una societat que espera satisfer les seues necessitas de forma inmediata.
    La realitat que explica la seua no utilització es més complexa: la falta de recursos materials, de formació, incentius,..

    ResponElimina
  4. Jo crec que les noves tecnologies als centres educatius va molt per darrere, per diverses causes, pero crec que la més important es la econòmica, a més, els nostres estudiants van prou per davant que els seus professors, nosaltres. Per altra banda, les noves tecnologies van cambiant constantment per això és important el reciclatge, per exemple fent estos cursos

    ResponElimina
  5. Hola! Primer de tot fer salutacions per a totes i tots el que partícipem i als que fan possible aquest curs. La meva opinió al respecte del que ens preguntes Vicent, és pesimista i realista del present però esperançadora pel futur.

    A la teva primera pregunta: "Disposem ja de la infraestructura necessària?", ens la respons, molt bé, tu mateix just abans; "la realitat escolar va endarrerida respecte a l'ús que empreses i altres entitats fan de les noves tecnologies de la informació i de la comunicació". Aleshores pense per la meua experiència i d'altres companys que s'ha de millorar molt en aquest sentit tant en col·legis com en instituts. Així hem d'intentar (conselleria/ministeri) fer un esforç econòmic per a millorar totes aquestes infraestructures.

    A la segona pregunta: "Estem suficientment formats per a usar-la?", et diria que pense que sí. Sobre tot, les noves generacions cada vegada tenen més facilitat per a entendre totes les noves tecnologies. Més bé som el professors com a formadors de la societat que volem crear, els que hem de reclicar-nos. D'altra banda gràcies als nous programmes de software, cada vegada és més fàcil i intuïtiu el seu ús.

    Per a concloure dir que estic d'acord amb Amparo pel que diu que no tenim suficient pressupost. I altres vegades per altres motius, no tenim els suficients ordinadors per als nostres alumnes ni una bona connexió a internet, etc. També estic més o menys d'acord amb Rosa amb que no hem d'oblidar l'ús de les eines tradicionals, encara que confie molt més amb les noves tecnologies. Pel que ens escriu Gema, una educació tradicional no pot substituir altra virtual, si ho entès bé. Jo pense que poden ser totalment complementàries i depenents de les característiques i disponibilitats de la distinta formació i heteregonia dels usuaris, tant alumnes com professors. I bé totalment d'acord amb M Carmen respecte que és molt necessari el nostre reciclatge constant, tant de les noves tecnològies com de la nostra/nostres matèries.

    Salutacions cordials,
    Enric

    ResponElimina
  6. Crec que la majoria de centres encara no disposen de la infrastuctura necessària per poder aprofundir en el treball de la competència digital. Les aules d'informàtica (o millor dit l'aula) estan "saturades", la majoria de vegades el professorat no pot diposar d'aquesta quan la necessita. De la mateixa manera, que molts centres no tenen pissarra digital o només en tenen una (que per al cas és el mateix).
    Pel que fa a la formació del professorat, pense que comencem a anar més ben encaminats, perquè molts ja ens estem reciclant per posar-nos al dia amb les noves tecnologies, ja que ens estem adonant que l'alumnat en sap molt i podem aprofitar aquest recurs per poder-los motivar.Tot i això, encara queda molt per fer, però tot és possible...

    ResponElimina
  7. Les noves tecnologies son molt importants en el ambit educatiu i cada dia mes, pero per altra part considere que moltes persones no estan preparades per a fer front a aço.
    Hi han persones que no tenen interes per aprendre a utilitzar-les
    Tmbé pense que la majoria de centres educatius no tenen les infraestructures adequades, be per falta d'espai o simplement per que no rebren diners per arreglars ordenadors o per a comprar uns altres.
    Pense que tot aço ha de millorar, si volem que els xiquets aprenguen noves tecnologies els mestres hem de saber utilitzar-les primer.

    ResponElimina
  8. Pense com vosaltres, anem endarrerits però som nosaltres...els mestres, professors..i tots que estem en la comunitat educativa els que hem de fomentar l'ús de les TIC...
    un exemple: des de Desembre entre a classe amb un portatil d'eixos xicotets a l'aula per portar tota la documentació(notes, faltes...) i els crida molt l'atenció...però el que m`ha sorprés és que als professors també es queden un tant sorpresos..anem avançant tots junts.

    ResponElimina
  9. A l' hora d' aplicar les noves tecnologíes a l' aula, sovint el professorat es troba amb que, per una banda, no arriba tot el material sol·licitat a l' administració, i, per altra banda, que no arriba quan deuria. A açò hem d' afegir que, com bé heu indicat, actualment no es disposa de la infraestructura necessària.

    Pel que fa a la formació del professorat, tot i que part del professorat no es trobe massa actualitzat en el coneixement de les NNTT, en general ha començat a millorar.

    ResponElimina
  10. Crec que hi han bastants "problemes" per utilitzar les noves tecnologies. Per una banda la por d'una part dels i de les mestres davant un ordinador (ja no dic internet), per altra la poca formació que tenims alguns que si l'utilitzem pero no sabem aprofitar-la.I per últim la gran quantitat de material que hi ha a la xarxa que de vegades et distrau més que ajuda. Podries passar un matí davant l'ordinador sense trobar res en concret i al mateix temps de tot.

    ResponElimina
  11. Les infraestructures i la formació del professorat van de forma paral•lela. Si els professionals estan formats en les noves tecnologies, els centres solen fer esforços per comprar material i tindre una adequada organització, i al contrari, és a dir una bona organització incentiva al professorat a estar al dia.
    Pense que en la formació del professorat, no es una qüestió de generacions. En totes les generacions hi ha professionals de tota mena. Encara que ja sabem que el joves tenen molta més facilitat per al seu aprenentatge.
    Com una última reflexió dir que al professorat li suposa un esforç en temps, reflexions, canvis, ... que trobe que val la pena.

    ResponElimina
  12. Yo opino como Joana que tanto las infraestructuras com la formación van paralelas, a mejor formación del profesorado, mejores dotacines.Todos (tanto administración como profesorado) debemos de hacer un esfuerzo para incorporar las nuevas tecnologías en el aula. Evidentemente eso supone una inversión economica por parte de la consellería elevada, de la cual no se dispone en la actual situación.
    En mi caso particular y como soy analfabeta en este campo, espero con este curso adquirir las habilidades necesarias para poderme manejar en este mundo tan complejo para mi.

    ResponElimina
  13. Jo crec que tots tenim raó, cadascú opina desde la seua experiència personal en diferents centres i del seu domini en les noves tecnologies.
    Pense que hem de traure-li profit a les noves tecnologies sense oblidar que els docents tractem en persones i que un cara a cara o el calor humà val més que mil imatges per la xarxa.

    ResponElimina
  14. Les noves tecnologies han de ser ja part de l'ensenyament, com per exemple la calculadora, els bolígrafs o el guix...
    Per tant, jo no crec que hi ha una bona infraestructura i formació quan encara no sembla quotidià a l'hora de parlar-ne en l'ensenyament.

    ResponElimina
  15. Humilment i sense saber-ne molt del tema, crec que els recursos digitals són molt útils hui en dia, però la majoria del professorat, i sobretot la gent que ja porta uns anys treballant, està totalment despenjada d'aquests temes i no tenen massa interés per assabentar-se'n. Convindria que es feren als centres algunes jornades o reunions informatives sobre els conceptes bàsics almenys.

    ResponElimina
  16. Crec que hi ha una gran majoria de professors que estem disposats a fer ús i a aprendre més sobre les noves tecnologies. El problema és que per molt que avancem amb els nostres coneixements sobre les TIC, és impossible posar-los en pràctica perquè els centres no tenen les eines necessàries per a fer servir les noves tecnologies. A principi de curs vaig fer un curs del Cefire per a utilitzar la pisarra digital, bé ara sé com funciona, però segur que el dia que puga tenir-ne una a la meva classe hauré de tornar a fer el curset perquè haurà passat tant de temps que no me'n recordaré d'utilitzar-la.
    Pense que si tinguerem el material TIC a les aules, el professorat estaria més interessat per millorar en la seva formació i l'educació adquiriria una nova perspectiva. Necessitem actualitzar-nos una mica, perquè anem molt endarrerits respecte a Europa.

    ResponElimina

Si el teu comentari és correcte, es publicarà en breu.